Voordelen voor opdrachtgevers
E lke beslisser heeft een of meer vertrouwde partners/adviseurs. Helaas hebben deze meestal slechts één specialisatie. Als de betreffende specialist lid is van Trusted Partner Alliance, kan de opdrachtgever met zijn vertrouwde partner als aanspreekpunt ook complexe multidisciplinaire vraagstukken uitbesteden met een gegarandeerd goede kwaliteit op alle aspecten.
De opdrachtgever hoeft daardoor niet meer zelf verschillende specialisten te selecteren, vergoedingen af te spreken en aan te sturen. De opdrachtgever wordt hier in hoge mate door ontzorgd terwijl hij toch optimale resultaten bereikt.
Indien gewenst kan de cliënt via zijn bestaande Trusted Partner gecoördineerde en transparante prijzen en operationele afspraken te maken.
Doordat de verschillende leden van Trusted Partner Alliance regelmatig samenwerken, zal de opdrachtgever een geolied team ervaren, waarbij weinig tijd en kwaliteit verloren gaat door onderlinge afstemming van specialisten.
Hoge kwaliteit van leden van de Trusted Partner Alliance wordt gewaarborgd door selectieve co-optatie en screening bij toetreding en gedurende het lidmaatschap. Ook worden klantervaringen gemonitord en transparant gemaakt, middels een (nog te ontwikkelen) web-platform.
Voordelen voor leden
H et lidmaatschap van Trusted Partner Alliance geeft een impuls bestaande hoge kwaliteitsimago van de leden. Het kwaliteitsimago zal extern gecommuniceerd en versterkt worden door middel van seminars, PR , nieuwsbrieven, web-platforms, etc. Het Trusted Partner Alliance logo is beschikbaar voor gebruik in commerciële uitingen van leden.
Het lidmaatschap zal leiden tot aanzienlijk minder tijdsbesteding aan acquisitie door middel van leads vanuit het netwerk. Voor leden wordt een web-based platform ontwikkeld voor discussie over specifieke onderwerpen en raadpleging van profielen van andere Partners.
De Trusted Partner Alliance biedt de mogelijkheid om een multidisciplinaire aanpak als een USP te gebruiken richting bestaande en potentiële klanten ten opzichte van overige specialisten. De nauwe en effectieve samenwerking binnen allianties geeft betere klantervaring, die uiteraard weer uitstraalt naar het individuele lid.